cohledas.infoblog.cz

Rozhodování

Publikováno 19.01.2011 v 20:18 v kategorii marketing, přečteno: 102x

ROZHODOVÁNÍ

- je jádrem plánování (centrem).

Řídíme se:

a) vyhledáváním alternativ – nikdy neexistuje 1 alternativa

b) hodnocení alternativ – z hlediska ekonomického, dostupnosti a možnosti realizace

c) výběr alternativy – napomáhají nám k tomu zkušenosti experimentu čí výzkumu

d) programová a neprogramovaná rozhodnutí

programově nebo-li rutině provádí se na nižší úrovni

neprogramově rozhoduje se na vyšší úrovni. Jsou to stále nové situace

e) rozhodování v podmínkách: určitosti, neurčitosti a rizika

určitosti – jsme v prostředí kdy co se stane

neurčitosti – jsme v prostředí kde nevím co se stane

riziko – to co nenastane – odhaduje se, odhadovat se může subjektivně na základe zkušeností, objektivně –

pomocí stat. metod

Komentáře

Celkem 0 komentářů

  • Neregistrovaný uživatel

    Jméno: Přihlásit se

    Blog:

    Obsah zprávy*:

    Kontrolní kód*:
    Odpovězte na otázku: Co je dnes za den?