Reklama
Publikováno 20.01.2011 v 17:28 v kategorii marketing, přečteno: 80x
Reklama
Je to cílené působení na zákazníka s cílem přesvědčit ho o výrobě prostředku a jeho nutnosti koupě.
· Reklama propagující přímo výrobek - upozorní na jeho vlastnosti, kvalitu, cenu a
potřebnost
· Reklama upozorňující na výrobek - upozorňuje na potřebnost, vlastnosti a ostatní
náležitosti výrobku, poté teprve na konkrétní
značku
· Reklama zvyšující náklady na prodej a tím i na cenu - zvyšuje náklady zejména v I
fázi životního cyklu
výrobku = zavádění výrobku
na trh:
1. ! Masivní reklama!(cenově nákladní)
2. Prodej malého množství výrobku
Ve IV. fázi životního cyklu výrobku je nutno rozhodnout zda bude posílena reklama, z důvodu zachování výše prodeje nebo zda bude výrobek doprodán bez další reklamy.
Požadavky na reklamu:
· Adresnost - zaměření na segment trhu, který byl předen vybrán
- může být zaměřeno na celý trh
- jsou to zejména každodenní potřeby
· Pohlaví, věk, vzdělání, národnost
· Pravdivost - veškerá uvedená fakta musí odpovídat realitě
- v reklamě se používá polopravda
Reklama nesmí být živá, protože zvýhodňuje podniky v hospodářských soutěžích = nekálá hospodářská soutěž
Prostředky reklamy:
1. Osobní reklama - osobní předvádění výrobku (přímý prodej)
2. Technická media - TV, rozhlas, noviny, …
3. Internet
4. Neformální reklama - zadarmo, předávání zpráv o výrobku známým
5. Reklamní poutače - plakáty, billboardy
Nejúčinnější je reklama, kdy na člověka působí několik vjemů najednou (zrak, sluch, čich). Je třeba dbát na formální i obsahovat správnost = zákony ČR
Komentáře
Celkem 0 komentářů