cohledas.infoblog.cz

Reklama

Publikováno 20.01.2011 v 17:28 v kategorii marketing, přečteno: 80x

Reklama

Je to cílené působení na zákazníka s cílem přesvědčit ho o výrobě prostředku a jeho nutnosti koupě.

· Reklama propagující přímo výrobek - upozorní na jeho vlastnosti, kvalitu, cenu a

potřebnost

· Reklama upozorňující na výrobek - upozorňuje na potřebnost, vlastnosti a ostatní

náležitosti výrobku, poté teprve na konkrétní

značku

· Reklama zvyšující náklady na prodej a tím i na cenu - zvyšuje náklady zejména v I

fázi životního cyklu

výrobku = zavádění výrobku

na trh:

1. ! Masivní reklama!(cenově nákladní)

2. Prodej malého množství výrobku

Ve IV. fázi životního cyklu výrobku je nutno rozhodnout zda bude posílena reklama, z důvodu zachování výše prodeje nebo zda bude výrobek doprodán bez další reklamy.

Požadavky na reklamu:

· Adresnost - zaměření na segment trhu, který byl předen vybrán

- může být zaměřeno na celý trh

- jsou to zejména každodenní potřeby

· Pohlaví, věk, vzdělání, národnost

· Pravdivost - veškerá uvedená fakta musí odpovídat realitě

- v reklamě se používá polopravda

Reklama nesmí být živá, protože zvýhodňuje podniky v hospodářských soutěžích = nekálá hospodářská soutěž

Prostředky reklamy:

1. Osobní reklama - osobní předvádění výrobku (přímý prodej)

2. Technická media - TV, rozhlas, noviny, …

3. Internet

4. Neformální reklama - zadarmo, předávání zpráv o výrobku známým

5. Reklamní poutače - plakáty, billboardy

Nejúčinnější je reklama, kdy na člověka působí několik vjemů najednou (zrak, sluch, čich). Je třeba dbát na formální i obsahovat správnost = zákony ČR

Komentáře

Celkem 0 komentářů

  • Neregistrovaný uživatel

    Jméno: Přihlásit se

    Blog:

    Obsah zprávy*:

    Kontrolní kód*:
    Odpovězte na otázku: Co je dnes za den?