Poštovní poukázky, urgence a potvrzenka
Publikováno 20.01.2011 v 17:39 v kategorii Písemná elektronická komunikace, přečteno: 835x
Poštovní poukázky
Je nutné vyplňovat vždy čitelně a to bez pravopisných chyb a škrtanců. Částka v korunách zprava do kolonek, které jsou předtištěné. Prázdné rubriky se přeškrtnou dvojitou čárou, a pokud částka obsahuje haléře píší se dvě nuly. Pod tím je částka vypsaná slovy a píše se v kuse. Začíná velkým, počátečním písmenem, haléře se vypisují číslovkou. Čísla účtu bank se píší jako čísla zprava. Spojovníky v číslech se do poštovní poukázky nepíší. Pokud se vypisuje jméno adresáta je vhodné umístit údaje do jedné svislice. Vypisované údaje nesmí přesahovat dělicí čáry. PSČ, které se musí uvádět se zapisuje do určitých kolonek. Pro psaní adres platí odborná ustanovení jako na obálky. Požadavky jsou stanoveny v poštovních podmínkách. Jedná se o zákon o archivní a spisové složce.
Potvrzenka
Je to doklad, který většinou potvrzuje převzetí peněžní částky nebo nějaké věci. Může potvrzovat i úřední doklad.
Měla by obsahovat:
· Potvrzení o převzetí částky
· Jméno a adresu předávajícího
· Důvod předání
· Místo a datum vystavení potvrzenky
· Jméno, adresa a vlastnoruční podpis příjemce
Urgence
Dodavatel je povinen dodržet termín dodání uvedený v kupní smlouvě nebo v potvrzené objednávce. Nedodrží-li jej, může následovat urgence. V urgenci je vhodné poslat doporučeně.
Měla by obsahovat:
· Upozornění, že prošla dodací lhůta, číslo a datum objednávky, druh zboží
· Požadavek na rychlé jednání nebo stanovení náhradního termínu
· Upozornění, že bude požadováno penále, eventuálně že bude kupní smlouva zrušena
Odpověď na urgenci:
- doporučuje se, aby obsahovala:
· Omluva
· Vysvětlení
· Způsob nápravy
· Vyjádření důvěry v další spolupráci
Komentáře
Celkem 0 komentářů