cohledas.infoblog.cz

Marketingový mix - místo

Publikováno 19.01.2011 v 20:08 v kategorii marketing, přečteno: 125x

Marketingový mix-místo

Marketingové distribuční cesty:

Úrovně:

1) bezúrovňováØ je tvořena cestou od výrobce k zákazníkovi (výroba nábytku)

2) jednostupňováØ je tvořena cestou od výrobceà maloobchodníkà zákazník

3) dvojstupňováØ výrobceà velkoobchodníkà maloobchodníkà zákazník

4) vícestupňováØ výrobceà velkoobchodník 1à velkoobchodník 2 ……..à maloobchodníkà zákazník

Systém řízení velkoobchodu

Æ zahrnuje veškeré činnosti spojené s prodejem zboží nebo služeb těm, kdo je prodávají dále nebo těm, kteří je potřebují pro obchodní účely.

Druhy VO:

 přístupní velkoobchodníci: a) poskytující plné služby (poskytuje dovoz, skladování, ale také fin. –úvěry)

b) s omezenými službami (prodej za hotové Cash & Cary)

‚ dohodci, zástupci – do-3 osoba, nezastupuje výrobce ani zákazníka, za-zastupuje přímo výrobce nebo zákazník

ƒ pobočky a kanceláře výrobců – p-jsou něco většího mají sklady, dodávají z nich i zboží, k-nemají distribuční

sklady, je tam obchodní zástupce

„ různí velkoobchodníci – družstva výrobců, zásilkový velkoobchodníci

Systém řízení maloobchodu

Æ všechny aktivity spojené s prodejem zboží nebo služeb přímo konečným spotřebitelům po jejich osobní, neobchodní použití.

Druhy MO:

 MO v prodejnách – obchod se samoobsluhou = účelem je snížit náklady na provoz, nenajdeme tam pokladní,

zboží si zaplatíme sami prostřednictvím platební karty

obchod s vlastním výběrem – naše samoobsluha

obchod s omezenými službami – klasický pultovní prodej

obchod s plnými službami- klasický luxusní obchod (parfumérie), čím více personálu, tím budou vyšší ceny

‚MO bez prodejen

a) přímý prodej – avon, oriflame, tento prodej je velmi nákladný až 50% z ceny tvoří náklady na distribuci

b) automatický prodej – automaty, jsou na ně vysoké náklady, často nespokojenost zákazníků

c) nákupní služba – objednávka pizza domů

ƒ MO organizace

a) obchodní společnosti – velké společnosti a uplatňují úspory z rozsahu. Zboží nakupují ve velkém

b) koncesní organizace – MC Donald = provozovatel platí za koncesi

c) družstva spotřebitelů – na vesnici, obyvatelé založí družstva a provozují prodejnu, která třeba neprosperuje

Fyzická distribuce

Cíl: dostat s nejmenšími náklady správný výrobek na správné místo ve správný čas

Náklady distribuce:

D = distribuce, T= náklady na přípravu, FN = firemní náklady, nedaj se přesně nakalkulovat na jednotku výstupu,

VN = variabilní náklady, dají se přesně nakalkulovat na jednotku výstupu (sklady), Z=ztráty

ND = T + FN + VN+ Z

Části fyzické distribuce

1) vyřizování objednávek

2) skladování – vlastní náklady, veřejné sklady, úložné, distribuční

Zásoby

Ä není dobré mít zásob málo ani hodně.

hodně zásob – může způsobit platební neschopnost

málo zásob – ztrácíme prestiž

Äměli bychom si stanovit objednávkový bod.

Doprava

Ä typ dopravy závisí na charakteru zboží

Ø kamiónová – skoro vše

Ø letecká – pošta, distribuce květin

Ø lodní – ty, které nepotřebují rychlou distribuci = ropa

Ø železniční - -„- = uhlí, železná ruda, auta

Ø potrubní – ropa, zemní plyn

Komentáře

Celkem 0 komentářů

  • Neregistrovaný uživatel

    Jméno: Přihlásit se

    Blog:

    Obsah zprávy*:

    Kontrolní kód*:
    Odpovězte na otázku: Co je dnes za den?