cohledas.infoblog.cz

Marketingový mix, cena

Publikováno 19.01.2011 v 20:06 v kategorii marketing, přečteno: 161x

Marketingový mix: cena

Cenová strategie a programy

Motto anonym - „Neexistuje taková věrnost značek, aby jí 10% sleva nepřemohla.“

Cena je kompromisem mezi prodávajícím a kupujícím.

Cenová politika- určování ceny:

1) politika přežití – cena je tržní cenou.

2) maximalizace běžných příjmů – zisk je tvořen z obratu prodeje.

3) maximalizace běžného zisku – zisk je tvořen ze ziskového rozpětí

1) Záležitost krátkodobá. Situace kdy o výrobek přestává být zájem dochází k hromadění na skladech a tím

pádem riziku znehodnocení nebo prošlé záruční lhůty. Je nutné v tomto případě snižovat cenu na nebo či pod

úroveň nákladů podle síly vlivů konkurence.

2) cena za mimořádnou kvalitu – je charakteristická pro zboží značkové, cena je vysoká (adidas, audi, mercedes)

dlouhodobá záležitost.

3) maximalizace zisku - Je krátkodobá záležitost, rozdíl mezi cenou a náklady je maximální. Typické pro sezónní

zboží (plavky, lyže)

4) maximalizace současných příjmů – záležitost dlouhodobá, docílíme 24hod. prodejem, soboty, neděle -večerky

Můžeme si dovolit ceny nad úrovní konkurence

5) maximalizace obratu – záležitost dlouhodobá, rozdíl mezi náklady a cenou je co nejnižší. Máme zájem o prodej co největšího počtu výrobků

Metody tvorby ceny

a) cena přirážkou – náklady + obchodní přirážka.

Přirážka je vyšší pro A: zboží sezónní, B: zboží lahůdkové (lepší kvality), C: zboží těžko skladovatelné (ovoce,

zelenina, květiny)

b) tržní cena – nejsme schopni jí ovlivnit. Nemůžeme jít pod ní ani vysoko nad ní, nic neprodáme

Reakce zákazníka na pohyb ceny:

Reakce je nejednoznačná:

a) cena roste - bude hledat lacinější, přestane kupovat výrobek

- bude si myslet, že je kvalitnější, pro si jej koupí

b) cena klesá – jde nakupovat

- nebo výrobek je nekvalitní

Přizpůsobení ceny

1) cena z geografického hlediska – jiná cena je v Praze jiná je v Českém Těšíně

2) cenové srážky a slevy - hotovostní slevy, slevy na množství, sezónní

3) propagační tvorba ceny – psychologická sleva, lichá čísla 99

4) diskriminační tvorba ceny – lístek v divadle, nebo telefonní služby – špička, mimo špičku

Komentáře

Celkem 0 komentářů

  • Neregistrovaný uživatel

    Jméno: Přihlásit se

    Blog:

    Obsah zprávy*:

    Kontrolní kód*:
    Odpovězte na otázku: Co je dnes za den?