Distribuce
Publikováno 20.01.2011 v 17:27 v kategorii marketing, přečteno: 85x
Distribuce
Je těsně spjata s marketingovou koncepcí výroby (podnikatelskou strategií). Způsob jak efektivně přepravit výrobek od výrobce ke konečnému spotřebiteli.
Distribuční kanál -je to cesta od výrobce k zákazníkovi
Obchodník - vlastník zboží, může být i výrobcem
Agent - zprostředkovatel prodeje, který je placen obchodníkem za prodej zboží - výše
odměny závisí na množství prodaného zboží
Distribuce závisí na:
· Podnikatelské strategii - koncepci - jinou distribuci potřebuje výrobek, který
se prodává ve velkém množství za nízké
ceny a jinou distribuci výrobek lepší
· Velikost trhu
· Poptávka obyvatelstva
Distribuční sítě:
1. Výrobce - zákazník
Výrobce - maloobchod - zákazník
Výrobek - přímí prodej - zákazník
2. Výrobce - velkoobchod - maloobchod - zákazník
3. Osobní přímí prodej
Obchodní zástupci - prodej v domácnostech
Přímí prodej - výrobce prodává výrobky přímo, buď svým zaměstnancem, nebo agentem =
přímí kontakt se zákazníkem
Přímí marketing - neosobní prodej - formou reklamy, internetu, atd.
Komentáře
Celkem 0 komentářů