cohledas.infoblog.cz

Distribuce

Publikováno 20.01.2011 v 17:27 v kategorii marketing, přečteno: 85x

Distribuce

Je těsně spjata s marketingovou koncepcí výroby (podnikatelskou strategií). Způsob jak efektivně přepravit výrobek od výrobce ke konečnému spotřebiteli.

Distribuční kanál -je to cesta od výrobce k zákazníkovi

Obchodník - vlastník zboží, může být i výrobcem

Agent - zprostředkovatel prodeje, který je placen obchodníkem za prodej zboží - výše

odměny závisí na množství prodaného zboží

Distribuce závisí na:

· Podnikatelské strategii - koncepci - jinou distribuci potřebuje výrobek, který

se prodává ve velkém množství za nízké

ceny a jinou distribuci výrobek lepší

· Velikost trhu

· Poptávka obyvatelstva

Distribuční sítě:

1. Výrobce - zákazník

Výrobce - maloobchod - zákazník

Výrobek - přímí prodej - zákazník

2. Výrobce - velkoobchod - maloobchod - zákazník

3. Osobní přímí prodej

Obchodní zástupci - prodej v domácnostech

Přímí prodej - výrobce prodává výrobky přímo, buď svým zaměstnancem, nebo agentem =

přímí kontakt se zákazníkem

Přímí marketing - neosobní prodej - formou reklamy, internetu, atd.

Komentáře

Celkem 0 komentářů

  • Neregistrovaný uživatel

    Jméno: Přihlásit se

    Blog:

    Obsah zprávy*:

    Kontrolní kód*:
    Odpovězte na otázku: Co je dnes za den?