cohledas.infoblog.cz

Články za měsíc Leden 2011

Management

Publikováno 20.01.2011 v 17:30 v kategorii marketing, přečteno: 143x

Management Management je procesem plánování, organizování, vedení a kontroly lidí a dalších zdrojů za účelem efektivního dosažení cílů firmy. Společné prvky: · zmínka o lidech · zmínka o činnostech · zmínka o funkcích · zmínka o cílech Význam slova „management“ - pojem označuje procesy, nebo skupinu pracovníků, také oblast studia Původ: · MANUS - latinsky „ruka“ · MANAGGIERE - italsky „trénovat koně“ (později jako „dělat něco… Celý článek ›


Komunikační mix

Publikováno 20.01.2011 v 17:29 v kategorii marketing, přečteno: 166x

Komunikační mix Komunikace- způsob sdělení určitých informací. Jedná se o osobní přenos informací, písemný, televize, rozhlas, internet,… Schéma: přenos informací Zdroj informací cíl informace Při přenosu informací může docházet tzv. komunikačnímu šumu. Zejména dochází zkreslení informací při písemném předávání informací (i ostatní media). Příčiny: 1. Záleží na stupni informovanosti cíle - na kolik je s danou věcí obeznámen 2. Záleží na… Celý článek ›


Reklama

Publikováno 20.01.2011 v 17:28 v kategorii marketing, přečteno: 80x

Reklama Je to cílené působení na zákazníka s cílem přesvědčit ho o výrobě prostředku a jeho nutnosti koupě. · Reklama propagující přímo výrobek - upozorní na jeho vlastnosti, kvalitu, cenu a potřebnost · Reklama upozorňující na výrobek - upozorňuje na potřebnost, vlastnosti a ostatní náležitosti výrobku, poté teprve na konkrétní značku · Reklama zvyšující náklady na prodej a tím i na cenu - zvyšuje náklady zejména v I fázi životního cyklu výrobku… Celý článek ›


Distribuce

Publikováno 20.01.2011 v 17:27 v kategorii marketing, přečteno: 85x

Distribuce Je těsně spjata s marketingovou koncepcí výroby (podnikatelskou strategií). Způsob jak efektivně přepravit výrobek od výrobce ke konečnému spotřebiteli. Distribuční kanál -je to cesta od výrobce k zákazníkovi Obchodník - vlastník zboží, může být i výrobcem Agent - zprostředkovatel prodeje, který je placen obchodníkem za prodej zboží - výše odměny závisí na množství prodaného zboží Distribuce závisí na: · Podnikatelské strategii - koncepci… Celý článek ›


Cena

Publikováno 20.01.2011 v 17:26 v kategorii marketing, přečteno: 96x

Cena Je rozdíl mezi hodnotou zboží, která byla potřeba k výrobě daného zboží a cenou (směrnou hodnotou) - vyjádřeno v penězích. Hodnota zboží = výrobní náklady Cena (směnná hodnota) = náklady + zisk = vyjadřuje také potřebnost Druhy cen: · Kupní - realizována cena v okamžiku koupě · Tržní - dohoda mezi nabídkoua poptávkou aniž se koupě realizuje · Konkurenční - je to dohoda mezi výrobci (N) na trhu, na ceně a množství, za kterou budou prodávat ·… Celý článek ›


Marketingový systém řízení

Publikováno 20.01.2011 v 17:26 v kategorii Právo, přečteno: 745x

Marketingový systém řízení 1. Plánování 2. Marketingové nástroje 3. Marketingové strategie 1. Plánování kategorie managementu (součást řídící práce každého manažera): · rozhodování · plánování · organizace činnosti · kontrola Druhy plánů a. Krátkodobé - cca 1 rok b. Střednědobé - 4 až 5 let c. Dlouhodobé - nad 5 let 2. Marketingové nástroje Hlavním marketingovým nástrojem je marketingový mix, základem je posuzovat účinnost jednotlivých… Celý článek ›


Marketingové koncepce

Publikováno 20.01.2011 v 17:25 v kategorii marketing, přečteno: 314x

Marketingové koncepce řízení · Výrobní · Výrobková · Prodejní · Sociální marketingové koncepce(sociální a ekologické důsledky) Výrobní koncepce Je určeno pro sociálně slabší klientelu = pro průměrného občana ČR. Vetší množství výrobků v přiměřené ceně a kvalitě užitečné vlastnosti technické provedení Henry Ford - 1909 - pásová výroba, tato koncepce „nerespektuje“ sociální a ekonomické důsledky výroby. V součastné době je… Celý článek ›


Doba odpočinku

Publikováno 20.01.2011 v 17:23 v kategorii Právo, přečteno: 108x

Doba odpočinku a pracovní doba Pracovní doba - je to doba, v níž je zaměstnanec povinen pracovat pro zaměstnavatele - trvá podle zákona nejdéle 40 hodin týdně - u zaměstnanců mladších 18 let trvá 30 hodin Rozvržení pracovní doby · Rovnoměrné - pracovní doba v jednotlivých dnech nepřesáhne 9 hodin · Nerovnoměrné - je přípustné na pracovišti, kde to vyžaduje povaha práce nebo podmínky provozu (stavebnictví, zemědělství, doprava) · Pružná - zaměstnanec… Celý článek ›


Jednostranní právní úkony

Publikováno 20.01.2011 v 17:22 v kategorii Právo, přečteno: 132x

Jednostranní právní úkony Výpověď - písemně doručena druhému účastníkovi osobně nebo poštou - pracovní poměr končí uplynutím výpovědní doby (2 měsíce) - zaměstnanec může dát výpověď z jakéhokoliv důvodu i bez udání důvodů - zaměstnavatel musí výpověď zdůvodnit podle zákoníku práce (ZP) Výpovědní důvody podle ZP · Zánik organizace · Přemístění nebo reorganizace zaměstnavatelské organizace · Nadbytečnost zaměstnance · Neuspokojivé… Celý článek ›


Pojem a pramen pracovního práva

Publikováno 20.01.2011 v 17:22 v kategorii Právo, přečteno: 227x

Pojem a pramen pracovního práva Pracovní právo - soubor právních norem o právních vztazích a vztazích, které souvisí s výkonem práce, např. dovolená na zotavenou Hlavní prameny · listina práv a lidských svobod · zákoník práce č. 262/2006 Sb. · zákony o zaměstnanosti č. 435/2004 Sb. · zákon o kolektivním vyjednávání - zvláštní předpisy, které upravují postavení státních zaměstnanců - zákon o státních zaměstnancích - zákon o služebním poměru… Celý článek ›